Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. BİTLİS VALİLİĞİ
T.C. BİTLİS VALİLİĞİ
T.C. BİTLİS VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Mevzuat İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik Bitlis Go Türkiye
  • BİTLİS
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İhale İlanları İlan Portalı
  • İLETİŞİM
°C
9
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Ahmet Karakaya
      • Vali Yardımcıları
        • Göksel Yüksel
        • Alay Yazıcı
        • Kübra Sivaslıoğlu
      • Hukuk Müşavirleri
        • Onur Aykaç
      • Kaymakamlar
        • Remzi Demir
        • Batuhan Bingöl
        • Nurhalil Özçelik
        • Sait Muhammed Bilgin
        • Mehmet Zahid Uzun
        • Onur Yılmazer
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Proje Koordinasyon ve Eğitim Merkezi (BİPEM)
    • Tarihçe
    • Mevzuat
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
    • Bitlis Go Türkiye
  • BİTLİS
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • İl Özel İdaresi
      • Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • Çalışma ve İş Kurumu Bitlis İl Müdürlüğü
      • Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
      • Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • Defterdarlık
      • Kadastro Müdürlüğü
      • Tapu Müdürlüğü
      • İl Müftülüğü
      • Bitlis Vakıflar Bölge Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • İlan Portalı
  • İLETİŞİM

İl Otlatma Planı Valilik Genel Emri

                                  
                                                          T.C.
                               BİTLİS VALİLİĞİ
                 İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
                                                                                 
   
Sayı     : 95907540/E-490371                                                                                       07/03/2017
Konu   : Valilik Genel Emri
 
 
                          VALİLİK GENEL EMRİ
            (2017/1)
 
 
Dayanak :
a) 4342 Sayılı Mera Kanunu,
b) 31.07.1998 Tarihli Resmi Gazetede Yayınlanan Mera Yönetmeliği,
c) 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu,
d) 1774 Sayılı Kimlik Bildirme Kanunu,
e) 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu,
f) 3091 Sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Kanunu,
g) 5996 Sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı Gıda ve Yem Kanunu,
h) İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 15.01.2010 tarih ve
B.05.0.İLİ. 0.01.01.00.161.01.552/294 Sayılı Yazısı(2010/5 Sayılı Genelge),
ı) İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 06.04.2001 tarih ve 2142 Sayılı Genelgesi,
i) 442 Sayılı Köy Kanunu,
j) 15.03.2013 Tarih ve 28588 Sayılı Başbakanlık Genelgesi,
k) 29.11.2013 tarih ve 28836 Sayılı Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının Mera Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Yazısı;
l) 2014/1 Nolu Mera, Yaylak ve Kışlakların Kiralanması ile İlgili Teknik Talimat.
 
4342 Sayılı Mera Kanunu ve 31.07.1998 tarihli Resmi Gazetede yayınlanan Mera Yönetmeliği hükümleri uyarınca İl Otlatma Planı ile ihtiyaç fazlası mera/yaylak ve otlakların her türlü kiralama işlemleri İl Mera Komisyonumuzca yürütülmektedir. Kiralama talep edilmesi halinde İl Mera Komisyonumuzca, ihtiyaç fazlası olarak tespit edilen, yasaklı olmayan ve kiralama yapılması uygun görülen, İlimizdeki mera/yaylak ve otlakları öncelikle İl içinde ihtiyacı bulunan sürü sahiplerine, bilahare il dışından gelen göçer ve sürü sahiplerine kiralama işlemleri Mera Kanununun 12. ve 22. Maddeleri ile Mera Yönetmeliğinin 7. ve 13. Maddesi hükümleri ve 2014/1 Sayılı Mera Yaylak ve Kışlakların Kiralanması Teknik Talimatına göre yapılacaktır. İhtiyaç fazlası Mera, Yaylak ve Otlaklar aşağıdaki esaslar çerçevesinde 2017 yılı otlatma mevsiminde Mera Kanunu ve Yönetmeliği hükümlerine göre göçer ve sürü sahiplerinin istifadelerine sunulacaktır. Göçer ve sürü sahiplerinin uyması gereken esaslar şunlardır:
 
Ülkemizin genelinde olduğu gibi İlimizde de mera ve yaylalarımız erken, ağır ve aşırı şekilde otlatılmaktadır. Mera amenajman ilkelerine uyulmaması ve iklim faktörlerinin de etkisiyle yıllar içerisinde mera ve yaylalarımızın bitki örtüsü de oldukça zayıflamış ve tür sayısı da iyice azalmıştır. Kaliteli yem bitkisi türlerinden boşalan alanlarda istilacı türler yerleşmiştir. Mera ve yaylaların üzerindeki bu ağır ve yoğun otlatma baskısı kalkmadan mera ve yaylardaki kaliteli yem bitkisi türlerinin çoğalması ve verimlerinin yükselmesi mümkün olmayacağı gibi daha da zayıflaması ve vasıflarını yitirmeleri sonucunu doğuracaktır. Bu durum meraların erozyona maruz kalmasına da sebep olmaktadır.
Bu durumun değişmesi aynı zamanda hayvanların kışlak kaba yem ihtiyacının karşılanması ile de bağlantılıdır. İhtiyacın karşılanması oranında meralara çıkışta gecikecek bu da meraların toparlanmasına, vasıflarının iyileşmesine ve verimlerinin artmasına neden olacaktır. İlimizde yıllar itibari ile silajlık mısır tarımı ve yem bitkileri yetiştiriciliği artmaktadır. Bu durum kışlık kaba yem ihtiyacının karşılanmasını her geçen yıl artırmaktadır.
Her yıl vejetasyondaki gelişme ve iyileşme dikkate alınarak gerektiğinde otlatma tarihleri yeniden değerlendirilecektir. İlimiz mera otlatma planı aşağıya çıkarılmıştır.
 
İL OTLATMA PLANI:
 
İLÇELER
OTLATMA BAŞLANGICI
OTLATMA SONU
Merkez
15 Mayıs
15 Ekim
Hizan
15 Mayıs
15 Ekim
Mutki
15 Mayıs
15 Ekim
Tatvan
15 Mayıs
15 Ekim
Ahlat
15 Mayıs
15 Ekim
Adilcevaz
15 Mayıs
15 Ekim
Güroymak
15 Mayıs
15 Ekim
 
İlimizde 2017 yılı içerisinde uygulanacak olan il otlatma planı İlimizin topoğrafik yapısı, iklim özellikleri, doğal çayır, mera ve yayla vejetasyonunun mevcut durumu, İlimizin hayvancılık potansiyeli dikkate alınarak ve konuyla ilgili akademik kuruluşlarla da istişare ederek yukarıda belirtilen otlatma planı hazırlanmıştır.
 
1-Mera/yaylak ve otlaklara çıkış tarihi 15.05.2017 olup kiralamada otlatma periyodu 15.10.2017 tarihini geçmemek kaydıyla en fazla 150 gündür.
2-Otlatmaya başlangıç ve bitiş tarihleri, yıl içerisindeki mevsim koşullarına göre 1 ayı geçmemek şartı ile ileri veya geriye almak Mera Komisyonunun alacağı yeni bir karar ile belirlenebilecektir.
            3-İl Mera Komisyonunca kiralanabileceği belirlenen mera/yaylak ve otlakların kiralanmasında tahmini bedelin hesaplanmasında 40 TL/BBHB (Kırk Türk Lirası / Büyük Baş Hayvan Birimi, Ör: 1 adet BBHB; 2 adet yerli inek veya 10 adet koyuna veya 12 adet keçiye denk gelmektedir) kullanılacaktır.
4-Kiralamalar 4342 Sayılı Mera Kanunu ve bu kanunun uygulanmasıyla ilgili olarak yayımlanan genelge ve talimatlar doğrultusunda yapılacaktır. Bu tür kiralamalar için 03.04.2012 tarihli ve 28253 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Mera Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 13. Maddesinin 1.Fıkrasının (a) bendi gereği otlatma mevsiminin başlamasından iki ay (60 gün) önce; otlatacakları hayvan sayısı, hayvan cinsi, otlatmak için kiralamak istedikleri çayır-mera-yaylayı belirten bilgi-belgeler, T.C. kimlik numarası, yazılı beyanı ile birlikte kiralamak istedikleri yerin Valiliğine (İl Mera Komisyonu) aşağıdaki belgelerle birlikte başvurmaları gerekmektedir.
 
  1. Sabıka kaydı,
  2. Daimi tebligat adreslerini gösteren belge,
  3. Kendisi, aile bireyleri ve çobanlarının nüfus cüzdan suretleri,
  4. Yurtiçi veteriner sağlık raporu ile küçükbaş ve büyükbaş hayvanlara ait küpe numaralarını gösterir belge, işletme tescil belgesi.
 
Yukarıda istenen bu belgelerin birer nüshası kiralama talebinde bulunan kişilerin güvenlik tahkikatlarının yapılabilmesi için Jandarma ve Emniyet birimlerine de gönderilecektir. Güvenlik tahkikatı olumlu sonuçlanmayan kişilerle kesinlikle kiralama  işlemi yapılmayacaktır.
Kiralama işlemleri öncesinde kiralamak istenilen mera ve yaylağın ihtiyaç fazlası olup olmadığının tespiti, kiralanmak istenilen alanın otlatma kapasitesinin tespiti, tahmini bedel hesaplaması v.b. işler ile ihale onayının alınması ihale sonucu yapılacak sözleşmeye müteakip olarak kiralama işleminin gerçekleştirilmesi söz konusu olacağından müracaatların otlatma süresinin başlamasından 60 gün önce yapılması gerekmektedir. Bu nedenle süresi içinde yapılmayan müracaatlar bu maddeye istinaden değerlendirilmeyecektir. Kiralama ihalesine katılacak göçerlere ait hayvanların ihale tarihi itibariyle en az 3 ay süreyle işletmede kayıtlı olması gerekmektedir.
5-Kiralama talep edilen yerlerin, İl Mera Komisyonuna bağlı olarak çalışan Mera Teknik Ekibince yapılan çalışmalar sonucunda ilgili meraların bitki örtüsü, bitki gelişim durumu, vejetasyon durumu, aşırı otlatma sonucu mera bitkilerinde oluşan seyrekleşme, mera bitkilerinin ıslahı, bulaşıcı hayvan hastalıklarıyla mücadele, kiralanmak istenilen mera ve yaylağın ihtiyaç fazlası olup olmadığının tespiti, kiralanmak istenilen alanın otlatma kapasitesinin tespiti, tahmini bedel hesaplanması v.b. işler ile Kiralama İhale Onayı’nın alınmasından sonra İl Mera Komisyonunca gerekli değerlendirmeler yapılarak; kiralanmak istenen mera arazisinin kiralamaya uygunluğunun tespiti halinde “kira sözleşmesi” yapılacaktır. İl Mera Teknik Ekibi tarafından yapılacak incelemeler neticesinde İl Mera Komisyonumuzca uygun bulunmayan çayır/mera/yaylak/kışlak alanlarında kiralama yapılmayacaktır. İl Mera Komisyonu haricinde yapılan kiralama işlemleri yasal değildir. Devletin tasarrufu altında bulunan çayır, mera, yaylak ve kışlaklar hiçbir şekilde köy muhtarları, belediye başkanları ve diğer şahıslar tarafından kiraya verilmeyecektir. Böyle tutum ve davranışlarda bulunanlar hakkında yasal işlem yapılacaktır. 5326 Sayılı Kabahatler Kanununun 32. Maddesi gereğince ''Emre aykırı davranıştan'' dolayı idari para cezası kesilecektir. Ayrıca, bu konuda görevini ihmal eden ve kötüye kullanan muhtarlar ile diğer kamu görevlileri hakkında tutanak tutularak 4483 Sayılı Kanuna göre Valilik ve Kaymakamlıklarca gerekli yasal işlemler yapılacaktır.
            6-Kiralamalar 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu 'nun 51. Maddesinin ( g ) bendine göre yapılacaktır.
            7-Çevre sınır illerdeki göçerlerin ilimiz sınırından izinsiz geçerek İl sınırları içerisinde izinsiz hayvanlarını otlatabileceği göz önünde bulundurularak kolluk kuvvetlerince İl sınırları kontrol altında tutulacak ve bu tür geçişlere kesinlikle müsaade edilmeyecektir. Yol kontrol noktalarında mutlaka hayvan sevkiyatı yapan kişiden kimlik belgesi, kiralama belgesi, gideceği merayı kiraladığına dair sözleşme ve yurtiçi veteriner sağlık raporu (Hayvan sevk belgesi),  istenecektir. Sağlık raporuna kulak küpe numaraları işlenmeyen hayvanların (Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığınca küçükbaş hayvanların küpeleme işlemleri tamamlandığı takdirde) bölgemize girişlerine müsaade edilmeyecektir.
            8-Mera/yaylak ve otlaklarda faaliyette bulunan şahısların ve çobanların Merkez İl ve İlçe Jandarma Komutanlıklarından kimlik kartı almaları zorunludur. Kimlik kartları; ilgili Jandarma Komutanlığınca tanzim edilecektir. Merkezde İl Mera Komisyon Başkanı Vali Yardımcısı, İlçelerde ise Kaymakam tarafından imzalanacaktır. Ayrıca izin verilen göçer ve çobanların kimlikleri ile ilgili bilgi ve kayıtları sürekli tutulacaktır (Kadınlar ve 10 yaşından büyükler dahil). Sürü sahiplerine, çobanlara ve şoförlere “Yaylacı” veya “ Çoban İzin Belgesi” verilecektir. Komisyon tarafından yapılan ihaleye girmiş ve ihale almış olsa dahi ihale sonrası işlemler tamamlanmadan ve kimlik belgesi alınmadan hiçbir gerekçe ile mera/yaylak ve kışlıklara çıkılmasına izin verilmeyecektir.
            9-Mera/yaylak ve kışlaklarda bulunan şahıslar hakkında “1774 Sayılı Kimlik Bildirme Kanununa” göre yapılacak bildirimlerden İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nün 06.04.2001 gün ve 2142 sayılı genelgesine istinaden hakkında işlem yapılan şahıslar çoban olarak tutulamayacaktır. Mera/yaylak ve otlaklarda bulunanların bildirilmemesinden, merayı kiralayan sürü sahibi sorumlu tutulacaktır. Komisyona ismi bildirilmiş olan şahıslara verilen kimlik kartlarının ilgilinin üzerinde bulundurulmasından merayı kiralayan sürü sahibi sorumludur. Kiralama izin belgesi ve hayvan sevklerine mahsus yurtiçi veteriner sağlık raporu mutlak surette sürü sahibinin ve çobanın yanında bulundurulacaktır. Kiralama izin belgesinin, veteriner sağlık raporunun ve nüfus cüzdanının (kimlik belgesi) yapılan kontrollerde gösterilmesi mecburidir. İlgili belgeleri göstermeyenler hakkında yasal mevzuat çerçevesinde gerekli cezai işlemler uygulanacaktır.
            10-Kiralanan mera, yaylak ve otlak sınırlarının dışına kesinlikle çıkılmayacaktır.
            11-Sürü sahibi ve göçerler önceden beyanda bulundukları çobanlar ve diğer kişiler dışında başka kişi bulundurmak istedikleri takdirde Güvenlik Kuvvetleri ve bunu müteakiben İl Mera Komisyonuna haber vereceklerdir. Ayrıca 442 Sayılı Köy Kanunu gereğince köy muhtarı da Güvenlik Kuvvetleri ve bunu müteakiben İl Mera Komisyonuna bu kişiler hakkında haber vereceklerdir.
            12-Göçer ve sürü sahipleri kiraladıkları mera/yaylak ve otlağa İl Mera Komisyonunun tahsis kararında belirtilen cins ve miktardan farklı nitelik ve sayıda hayvan getirmeyecekler, kiraladıkları yeri ücret karşılığında başkalarına kiraya veremeyeceklerdir. İl Mera Komisyonunca otlatma kapasitesinden fazla sayıda hayvan getirenler hakkında 4342 sayılı Mera Kanununun 19, 26 ve 27. Maddeleri ile 5996 Sayılı Kanunun 36. Maddesinin ilgili fıkraları gereğince işlem yapılacak ve/veya günlük her hayvan için 40 TL/BBHB para cezası alınarak (Hayvan sayısı X 40 TL/BBHB X en az 7 gün), ihale miktarından fazla olan hayvanlar için otlatma kapasitesi yeterliyse, ceza kesildikten sonra fazla hayvanlar için tekrar bir ihale yapılacak, yeterli değil ise otlatma kapasitesini aşan hayvanlar derhal tahliye edilerek meralardan indirilecektir. Devamı veya tekrarı halinde aynı ceza tekrar uygulandıktan sonra, izin belgeleri ve sözleşmeleri iptal edilecektir.
            13-Özel mülkiyete tabi taşınmazların kiraya verilmeden önce sahipleri İl Mera Komisyonuna başvuruda bulunup İl Mera Teknik Ekibince yapılacak kapasite tespiti çalışmaları sonucunda İl Mera Komisyonundan “İzin Belgesi” alınacak ve yukarıda sıralanan hükümlere uyacaklardır. Özel Mülkiyete tabi taşınmazların sahibinden; Taşınmazın tapu senedi fotokopisi ile siciline uygunluğunu gösterir Tapu Müdürlüğü Yazısı, Hisseli taşınmazlarda ise hissedarlardan en az %51 hisseye sahip olanlar ( Toplamda % 51 hisseyi oluşturanlar da olur) tarafından imzalanmış ve Noter veya ilgili Köy Muhtarı tarafından tasdik edilmiş muvaffakat belgesi ve taahhütname istenecektir. Kiralama işlemlerinde ve kapasite hesaplamalarında tapu kayıtları esas alınacaktır. Kiralanacak arazinin en az 100 dekar yüz- ölçüme sahip olması, bütünlük arz etmesi ve tapudaki vasfının çayır, mera, otlakiye ve yaylakiye olması şartı aranacak, tapudaki vasfı tarla olan yerler için kesinlikle otlatma kapasitesi raporu verilmeyecektir. Kiralama yapan göçer ve hayvan sahipleri bilgilerini içeren belgelerini gereği ve bilgi için Kolluk Kuvvetlerine verecektir. Özel Mülkiyete tabi taşınmazları kiralayan göçer ve sürü sahipleri kiraladıkları çayır/mera/yaylak ve otlağa İl Mera Komisyonunun kapasite raporunda belirtilen cins ve miktardan farklı nitelik ve sayıda hayvan getirmeyeceklerdir. İl Mera Komisyonunca belirlenen otlatma kapasitesinden fazla sayıda hayvan getirdiği tespit edilenler hakkında ilgili yerin mülki amirince işlem yapılır. Ve kolluk kuvvetleri marifeti tamamı için  tahliye işlemi gerçekleştirilir ve bu ‘’Valilik Genel Emri 'nin12. Maddesi'' uygulanır.
            Karşılıklı olarak kiralama işlemlerini yapan mülkiyet sahibi ve kiracıdan taşınmaza komşu meraların tecavüzünün ve haksız otlatmanın önlenmesi amacıyla 4342 Sayılı Mera Kanunu 'nun 19 uncu, 26 ıncı, 27 inci Maddeleri, 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu 'nun 75. Maddesi ve 3091 Sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliği İle İlgili Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanun ile 4081 Sayılı Çiftçi Mallarını Koruma Kanunu 'nun ilgili maddelerine uymayı peşinen kabul ettiğine dair taahhütname veya noter tasdikli taahhütname istenebilecektir.          
14-Özel mülkiyete konu olan taşınmazların kiraya verilmesi durumunda; kiraya verilen özel mülkiyete tabi araziye sınır olan devletin hüküm ve tasarrufunda bulunan mera/çayır/yaylak ve otlak alanları kiraya verilmeyen diğer özel mülkiyet alanlarının korunmasına azami özen gösterilecektir. Aksi halde 12. Maddedeki parasal hükümler  uygulanacaktır ( Günlük her hayvan için 40 TL/BBHB para cezası alınarak en az 7 gün ceza uygulanacaktır Hayvan sayısı X 40 TL/BBHB X 7 gün).
            15-İlimize gelen göçer ve hayvan sürüleri ile başka illere transit geçiş yaparak gitmek isteyen göçer ve göçer sürülerine Bitlis İl Sınırı içinde yaya olarak hareket etme izni verilmeyecektir. Bu Valilik Genel Emri ile İlimiz sınırları içinde ve Karayollarında yaya sevki kesinlikle yasaklanmıştır. İntikaller sadece karayolu ve demiryolu kullanılarak araçlarla, veteriner sağlık raporu ile yapılacaktır.  Sürülerin araçtan indirildikten sonra çayır/mera/yaylak ve otlaklarına çıkışları köy muhtarı tarafından köy halkına duyurularak ekili arazilere zarar verilmeden yaptırılacaktır. Aksi takdirde ekili araziye verilen zarar göçer tarafından karşılanacaktır.
            Göçer ve sürü sahipleri tarafından yapılan hayvan nakilleri sırasında ekili-dikili ağaçlar, ağaçlıklar, ziraatta kullanılan alanlar, su arkları set ve bentler, hendek, duvar, çitler, tarla, bahçe, çayır yolları ile tarımsal amaçla kullanılan tüm alanlar vb. yerler korunacak, çiftçi mallarına yapacakları tecavüz ve verecekleri zararlar 4081 Sayılı Çiftçi Mallarının Korunması Hakkındaki Kanun uyarınca koruma ücret tarifelerine göre kendilerinden tahsil edilecektir.
            16-Sürülerin İlimizden geri dönüşlerindeki intikalleri de, gelişlerinde olduğu gibi kiralanan çayır/mera/yaylak/ otlaklar ve tarım arazilerine zarar verilmeden aynı güzergâh yolu izlenerek karayolu veya demiryolu araçları ile yapılacaktır.
            17-Meraların ıslahı ve salgın hastalıkların önlenmesi için 5996 Sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu ile “Hayvan Sağlığı ve Zabıta Yönetmeliği” uyarınca Hayvan Sağlığı Komisyonunca alınan kararlara kesinlikle uyulacaktır. Uyulmadığı takdirde bu mevzuatlar çerçevesinde İl/İlçe Müdürlüğü hayvan sağlığı personelince gerekli cezai işlemler uygulanacaktır.
18-Hayvan sahipleri çayır/mera/yaylak ve kışlağın bulunduğu yerleşim yerinde ikamet etseler dahi hayvanlar şahsın kendisine ait değilse dışarıdan getirilen hayvanlarda göçer hayvancılığı kapsamında değerlendirilecektir. Bu nedenle hayvanların ihale tarihi itibariyle en az 3 ay öncesinden işletmede kayıtlı olması gerekmektedir. Aksi takdirde kiralama işlemi yapılmayacak yada göçer hayvancılık statüsünde işlem yapılacaktır.
            4342 Sayılı Mera Kanununun 22. Maddesi gereği ‘’ Çiftçi ailelerinin bir mera, yaylak ve kışlaktan yararlanabilmeleri için, bu yerin bulunduğu köy veya belediye sınırları içerisinde 6 aydan beri ikamet ediyor olmaları gerekir.’’ hükmüne istinaden çayır/mera/yaylak ve kışlağın bulunduğu yerleşim yerinde sürekli ikamet etmeyen veya ikamet etse dahi hayvanların kendisine ait olduğunu ispat edemeyen çiftçi ailesi bu haktan yararlanamayacaktır. Hayvan sahipliği (mülkiyet) tespiti 5996 Sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı Gıda ve Yem Kanununa göre aşı ve serumlama makbuzu ile mümkün olacaktır. 
            19-5996 Sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu gereği aşı ve serumlama makbuzu olmayan, Gıda Tarım ve Hayvancılık İl/İlçe Müdürlüklerinden hayvan sevklerine mahsus yurtiçi veteriner sağlık raporu almayan, bu raporu yanlarında bulundurmayan göçerler ile kesinlikle mera kiralama sözleşmesi yapılmayacaktır. Sevk (Sağlık) raporunu düzenleyen İller kiralanan mera ile ilgili yeni tarihli kiralama belgesini görmeden kesinlikle sevk raporu düzenlemeyecektir. Sağlık raporu olmayanlar hakkında 5996 Sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu gereği yasal işlem yapılacaktır.
            20-Otlatma bedellerinin % 25’i köy sandığına gelir olarak kayıt edilir; kalan kısmı otlatma izninin verildiği sözleşmenin yapılması sırasında peşin olarak T.C. Ziraat Bankası Bakanlıklar / Ankara Kamu Girişimi Şubesinde bulunan “Mera Geliri Hesabına” yatırılır. Otlatma bedelinin köy sandığına gelir olarak kaydedilen para mera ıslah ve geliştirme işleri haricinde kullanılamaz.
            21-2017 yılı mera kiralama özel sözleşmesine aykırı herhangi bir durum tespitinde sözleşme İl Mera Komisyonu tarafından tek taraflı olarak feshedilebilecek, kiralanan alanlara zarar verilmiş ise bu zarar kiralayandan tahsil edilecek ve kati teminatlar Mera Özel Hesabına aktarılacaktır. Ayrıca Komisyonun talebi üzerine kiralanan taşınmaz mal, bulunduğu yerin Mülki İdare Amirince en geç 15 gün içerisinde tahliye edilecektir.
            22-İlimize izinsiz göçer ve göçer hayvan sürüsü giriş çıkışı yasaktır. Çayır, mera, yaylak ve kışlaklarına  kiralama işlemi yapmadan izinsiz girenlere, izinsiz hayvan otlattıkları tespit edilenlere, otlatmaya kapalı yerlerde ve otlatma haklarından fazla hayvan otlattıkları tespit edilen şahıslara 4342 Sayılı Mera Kanununun 26. ve 27. Maddesi hükümleri uygulanacak; otlatılan alanlara zarar verilmiş ise bu zarar sürü sahiplerinden otlatma ücretinin 3 katı (3 X otlatma ücreti ihale kiralama bedeli) ve peşin olarak tahsil edilecek ve Köy sandığında açılan mera hesabına gelir kayıt edilecektir. Ayrıca gerekli durumlarda 3091 Sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanun gereğince yasal işlem yapılacaktır.
            Ayrıca İzinsiz olarak İlimiz sınırlarına gelen göçer ve hayvan sürülerinin konakladıkları veya geçtikleri yerler mera değil ise Hayvan Sağlığı Zabıta Komisyonunun almış olduğu kararlar doğrultusunda 5996 Sayılı Kanun ve diğer mevzuatları çerçevesinde değerlendirilip, cezai işlemler uygulanacaktır.
            23-Meraların kullanımı için belirlenen sayıdan fazla yabancı çoban (Bitlis haricinde il nüfusuna kayıtlı) getirilmeyecektir. Yabancı çobanlar yanlarında kesinlikle hayvan getirmeyeceklerdir. Belirtilen sayıdan fazla yabancı çoban getiren köylerin yabancı çoban izinleri iptal edilecek yanlarında getirdikleri her hayvan için ise 40 TL/BBHB para cezası alınarak (en az 7 gün) hayvanlar derhal meralardan indirilecektir (Hayvan sayısı X 7 X 40 TL/BBHB).
            24- İlimize gelecek yabancı çobanlar merkezde İl Jandarma Komutanlığı İlçelerde ise İlçe Jandarma Komutanlığından yabancı çoban izin belgesi alacaklardır. Çoban sayısı çok dağlık-ormanlık köylerde 40 BBHB (400 koyun) için bir, diğer köylerde (engebenin az olduğu-orman alanının az olduğu köyler) ise 50 BBHB (500 koyun) için bir çoban olarak İl Mera Komisyonu tarafından belirlenmiştir. Yabancı çoban izni verilen köyler ve çoban sayısı, İl/İlçe Jandarma Komutanlığı tarafından kaydı tutulacak ve İl Mera Komisyonuna bilgi verilecektir.    
            25-Mera/yaylak ve kışlaklardan faydalanacak şahıslar kiraladıkları yayla ve meraları sürmek, inşaat yapmak vb. yollarla tahrip etmeyeceklerdir. Tahrip edenler hakkında 4342 Sayılı Mera Kanununun 4. Maddesi (Mera, Yaylak ve Kışlaklar özel mülkiyete geçirilemez, amaç dışında kullanılamaz, zaman aşımı uygulanamaz, sınırları daraltılamaz. Amaç dışı kullanılmak suretiyle vasıfları bozulan mera, yaylak ve kışlakları tekrar eski konumuna getirmek amacı ile yapılan masraflar sebebiyet verenlerden tahsil edilir.) ve 3091 Sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanun gereğince yasal işlem yapılacaktır.
            26-Belediye Başkanları ve Muhtarlar mera ve yaylakların ve sınır işaretlerinin korunmasından ve tahsis amacına göre en iyi şekilde kullanılmasının sağlanmasından sorumludur. Belediye Başkanları ve Muhtarlar mera ve yaylaklara tecavüz olduğu takdirde ve Komisyon dışında yapılan kiralama işlemleri olması durumunu öğrendikleri anda derhal Bakanlık İl/İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğüne, İl/İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü de Valilik veya Kaymakamlığa bildirmekle yükümlüdürler. Bu makamlarca 3091 Sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanun ve 2886 Sayılı Devlet İhale Kanununun 75. Maddesi hükümlerine göre gerekli yasal işlemler yapılacaktır. Ayrıca Belediye Başkanları ve Muhtarlar geliştirme projelerinde öngörülen hususların yerine getirilmesinde kamu görevlilerine yardımcı olmakla görevli ve sorumludurlar.
            27-Söz konusu mera/yaylak ve kışlaklarda hijyenik tedbir alınmadan süt ürünleri üretimine ve imalat yeri gösterilmeyen peynirlerin kullanımı ve piyasaya arzına müsaade edilmeyecektir. 5996 Sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanununa göre süt ve süt ürünlerinin asgari hijyen ve teknik şartları yerine getirerek İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü ve ilgili güvenlik güçleri katılımıyla çalışmalar yapılması suretiyle;
a-Yaylaların merkezi yerlerinde peynir imalathaneleri kurulması,
b-Seyyar imalathaneler yapılması,
c-Süt toplama ağı kurulması,
d-Soğutucu istasyonlarının oluşturulması gibi tedbirlerden uygun olanların alınması sağlanacaktır. İmalat yeri gösterilmeyen peynirlerin kullanımı ve piyasaya arzına müsaade edilmeyecektir.
28-Valilik Genel Emri, İl ve İlçe Merkezlerinde Emniyet Birimlerince belediye hudutları dışında ise kaymakamlıklar tarafından köy/mahalle muhtarlıklarına tebliğ edilerek, muhtarlıklarca da köy/mahalle halkına duyurulacak ayrıca belediye hoparlöründen ilan edilerek ilan tutanakları Valiliğimize gönderilecektir.
29-Otlatma mevsimi boyunca Jandarma Komutanlığı ve Emniyet Müdürlüğü tarafından çeşitli devriyeler görevlendirilerek vatandaşların can ve mal güvenliği sağlanacak, ayrıca izinsiz olarak meraya sürü getiren göçerlerin ve hayvan sürülerinin meradan çıkartılması, tahliye edilmesi Jandarma Komutanlığı ve Emniyet Müdürlükleri tarafından yapılacaktır.
30-İl Mera Komisyonu tarafından kiraya verilmeyen mera alanlarında mera alanının bulunduğu köyde ikamet etmeyen(otlatma hakkı olmayan) başka İl, Belde ve Köyden sürü getirerek söz konusu mera alanlarında otlattığı tespit edilen kişi veya sürü sahiplerine İl Mera Komisyonunun hayvan başına belirlemiş olduğu aylık otlatma bedelinin 3 katından az olmamak üzere otlatılan gün sayısı ve hayvan sayısı dikkate alınarak hesaplanan otlatma bedeli Mera Kanununun 26. Maddesi hükümlerine göre tahsil edilecektir.
31-Bu Valilik Genel Emri 'nde belirtilmeyen hususlarla ile ilgili bir durum ile karşılaşılması halinde Kiralama esas ve usulleri için veya cezai işlemler için özel bir kanun hükmü yoksa (kapasite üstü otlatma, kira sonrası ilgili alanı terk etmeme vb.) 4342 Sayılı Mera Kanunu ve bu kanuna bağlı olarak çıkarılan Mera Yönetmeliği, Mera, Yaylak ve Kışlaklarda Otlatma Yönetimi Uygulama Esasları Genelgesinin (cezai hükümler başlıklı 11. Maddesi) ve/veya 2014/1 Sayılı Mera Yaylak ve Kışlakların Kiralanması Teknik Talimatının (28. Maddesi) ilgili hükümleri uygulanacaktır.
32- İl / İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlükleri, Belediyeler, Jandarma ve Emniyet birimleri bu Valilik Genel Emri çerçevesinde ceza kesmeye yetkili ve sorumludur. Tüm yapılacak cezai ve yasal işlemler ilgili tüm kurumlarla birlikte koordineli bir şekilde yapılacaktır. Ancak güvenlik sorunu olan yerlerde veya zaman kaybı yaşanmaması adına veya herhangi bir ekstrem durumda tüm birimler ( İl / İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlükleri, Belediyeler, Jandarma ve Emniyet birimleri) bulundukları ilçelerde, arazilerde, mera ve yaylalarda, tarlalarda, köylerde, şehir merkezlerinde ve yollarda vb. alanlarda yakalanan kaçak ve izinsiz gelen göçerler ile hayvan sürülerine ve bu ''Valilik Genel Emri'' hükümlerine uymayanlara ayrı ayrı olarak da gerekli yasal ve cezai işlemleri uygulayabilecektir. İlgili kurumlar kendi aralarında koordinasyonu sağlamak için iletişim bilgilerini paylaşacak ve iletişimi sağlayacaklardır. Bu çerçevede farklı kurum personelleri memur ahlakına ve devlet ciddiyetine yakışır bir tavır ve davranış içerisinde olacak sorumlulukları paylaşarak özverili olacaklardır.
33-Bu Valilik Genel Emri çerçevesinde göçer (çadır ve içindeki tüm eşyalar dahil) ve göçer sürülerine yönelik olarak yapılacak olan tüm tahliyeler kolluk kuvvetlerince (Jandarma ve Emniyet Birimlerince) yapılacaktır. Bu Valilik Genel Emri ile tüm Jandarma ve Emniyet Birimleri bu durumları gerçekleştirmeye ve ceza kesme işlemlerini yapmaya yetkilendirilmiştir.
34-Özel Güvenlik Bölgesi ilan edilen yerlerdeki meralarda kiralama işlemi yapılmayacaktır.
35-Mera, yaylak ve kışlaklarda bulunan hayvan sahipleri ile çobanları veya yanlarında bulunan kişilerin herhangi bir şekilde terör örgütü üyelerine  veya suç işleyenlere yardım ettikleri, böyle şahısları gördükleri halde bildirmediklerinin güvenlik kuvvetlerince tespit edilmesi halinde veya kuvvetli şüphe bulunması durumunda, kiralamaları tek taraflı olarak feshedilir, kira bedelleri irat kaydedilir ve bulundukları yerlerden tahliye edilirler.
36-Kamu görevlilerinin ve güvenlik kuvvetlerinin hayvanlar ve hayvan sahipleri ve yanlarında bulunan kişiler ile ilgili yapacakları iş ve işlemlerde, talep halinde diğer kamu kurumları ve yerel yönetimler gerekli araç-gereç ve insan gücü desteğini vermek zorundadırlar.
Yukarıda açıklanan emirlere uymayanlar hakkında; fiilleri ile ilgili olarak kanunlarda başka özel bir hüküm bulunmadığı takdirde 5442 Sayılı İl İdaresi Kanununun 11/A, 11/C ve 66. Maddeleri ile 5326 Sayılı Kabahatler Kanununun 32. Maddesi gereğince ''Emre aykırı davranış'', 40. Maddesi gereğince ''Kimliği Bildirmeme'', 41. Maddesi gereğince '' Çevreyi kirletme'', 5237 Sayılı Türk Ceza Kanununun 265. Maddesi gereğince ''Görevi yaptırmamak için direnme'' suçundan, 2872 Sayılı Çevre Kanunu ve ilgili Yönetmelikleri gereğince çevreye verdikleri zararın konusu doğrultusunda kanuni işlem yapılacak ve idari yaptırım uygulanacaktır. Ayrıca 3091 Sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında kanun hükümleri ile görevini ihmal eden ve kötüye kullanan muhtarlar ile diğer kamu görevlileri hakkında da 4483 Sayılı Kanuna göre Valilik ve Kaymakamlıklarca gerekli yasal işlemler yapılacaktır.
            Bu “Valilik Genel Emri” ; görev ve sorumluluk alanları itibariyle Kaymakamlıklar, Belediyeler, Köy Muhtarlıkları, Jandarma Komutanlıkları, Emniyet Müdürlükleri, Orman İşletme Müdürlükleri ve ilgili diğer resmi kurumlar tarafından mahallen ilan ettirilerek vatandaşlarımıza duyurulması sağlanıp, uygulanmasının temin ve takibi sağlanacaktır.
           
            Bilgilerinizi ve gereğini önemle arz/rica ederim.
                                                          
 
 
                                                                                                                                                                                                                              Ahmet ÇINAR
                                                                                                                                                                                                                                      Vali
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişilebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
Hüsrevpaşa Mah. Ahmet Eren Bulvarı No:80 Merkez / Bitlis
444 13 01
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız